:::026::: 10 Sebab Mr.Right Reject Saya

Salam 1 Malaysia...

For your information,my Mr.Right already rejected me.. I was to be professional when i know this matters. So, what should i do?? But it is small matters, to be thinking positive about him. Maybe my Mr.Right got having problems like below :

1.”Duit belum cukup lagi”.
Errm, dia kan baru je lepas graduate. Mana nak cekau duit. Kos kawin sekarang ni besar dan tinggi.

2. “Susah la nak cari yang berkenan dihati”
Memang susah pun.Kalau boleh dia mesti nak yang sedap mata memandang. Saya ni apa yang ada. Dia     ada degree, saya ada ke??

3."Kalau boleh pilihan keluarga lebih baik dari cari sendiri”.
Haaa, tak payah dia nak pening-pening kepala cari jodoh. Family dah standby dah. Anak soleh kena ikut cakap ayah ibu kan??

4.“Kahwin nanti tentu susah nak kena tanggung keluarga lagi, Kalau dapat isteri yang 2 x 5 je.Kena bimbing pulak lepas tu nak kena tanggung semua dosa isteri, dosa sendiri tak tertanggung ni pulak nak tanggung dosa isteri” 
Berat tanggungjawab ni. Bukan senang yang pikul dosa orang. Dosa sendiri pun tak terpikul.
Kalau dapat isteri yang memahami tu ok gak.

5.”Dah mencubalah tapi telah dikecewakan”.
Kemungkinan dia terkenangkan awek lama dia kot. First in love lagi lebih power lah.

6.”Banyak perkara nak kena fikirkan terlebih dahulu la”.
Memang banyak .. Tangungjawab lelaki ni lebih besar. Pompuan semua laki yang tanggung. Belum kawin bapa & saudara lelaki yang tanggung. Dah kawin, suami lak tanggung.

7.”Jodoh tak sampai lagi kot”.
Dia takut saya dikecewakan oleh nya. Lebih baik dia cakap dia belum bersedia.

8.”Saya takut la nak bercinta nanti terluka susah la”.
Sebenarnya dah memang terluka.Tapi takut terluka lagi. Lebih baik dia berhati-hati.

9. “Nak carik yang solehah lah”.
Haaa,tengok by penampilan la. Mesti nak yang warak2. Stakat penampilan biasa,sape yang nak.

10. “Saya rindu awak jugak,tapi kalu tunjuk sangat nanti lain pulak jadinya”
Ayat ni memang menunjukkan sangat saya ni membawa masalah baginya


Sekian sahaja 10 sebab mengapa Mr.Right reject saya. So, im single agian.. So, to be best of the best friendship forever. Miss you Mr.Right

2 comments:

Fara Chew said...

mu putus dh ke za.. mmg sbb dlm blog mu tulis ni ke mu pts ke ni

RuslizaSukerna said...

Laa..aku dok kapel pn nga dia.cuma dia mcm xse je..yee,semua sebab2 tu kot

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...